Besta’da korucuların eliyle anıt ağaçlar kesiliyor!

Paylaş:
ŞIRNEX -  Besta Bölgesi’nde bulunan Çemê Elî Bölgesi’nde korucu Necim Varol öncülüğünde başlatılan ağaç kıyımı bir haftadır sürüyor. 
 
Şirnex merkez ve ilçelerinde doğa talanı askerlerin gözetiminde korucular eliyle sürdürülüyor. Cûdî, Gabar dağları ile Besta Bölgesi’nde 6 yıldır aralıksız bir şekilde ağaç kesimi sürüyor. Ağaç kıyımının durdurulduğuna dair kimi resmi açıklamalar olsa da Besta’da çekilen görüntülerde ağaç kıyımının tüm hızıyla sürdüğünü gösteriyor. 
 
Çemê Elî Bölgesi’nde çekilen görüntülerde, yüzlerce ağacın kesildiği görülüyor. Ağaçların Sêrt’in Berwarî (Pervari) ilçesine bağlı Hosyan köyünden bölgeye getirilen korucu Necim Varol tarafından kesildiği belirtildi. Ağaç kıyımının bir haftadır sürdüğü belirtildi.  
 
Bir hafta önce Besta Bölgesi’nde bulunan Çemê Tehlo noktasında da yine Hosyan’dan gelen korucular anıt ağaçları kesmişti. 
 
MA / Emrullah Acar