İşçiler adliye önünde seslendi: Adaleti geciktirmeyin

Paylaş:
WAN - Kayyım tarafından işten çıkarılan 223 işçi, eylemlerinin 289’uncu gününde adliye önünde seslenerek, "Adaleti daha fazla geciktirmeyin" çağrısında bulundu.  
 
Kayyım tarafından yönetilen Wan Büyükşehir Belediyesi’nde işten çıkarılan 223 işçinin “İşimizi geri alacağız” şiarıyla başlattığı eylem 289’uncu gününde devam ediyor. Van Bölge Adliyesi önünde yapılan basın açıklamasına,“Em karê xwe dixwazin, em ê bi berxwedanê serbikevîn /Biz işimizi istiyoruz direnerek kazanacağız” pankartı açıldı. Açıklamaya kentte bulunan siyasi ve sivil toplum örgütlerinin temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda kişi katıldı. Kitle adına basın metnini DİSK Wan Şube Başkanı Ömer Tekin okudu.
 
Van Adliyesi önünde hukuksuzluğa karşı adaleti aradıklarını belirten Tekin, "Bir bina önünde değil, adaletin tecelli etmesini beklediğimiz vicdan eşiğindeyiz. Adaleti, hukuku, hakkımızı ve ailelerimizin geleceğini çalmak isteyen düşüncenin destekçilerini mumla, meşaleyle, mahkemelerle aradık ama bulamadık. Şimdi kocaman adalet sarayı yazısının altında, varsa muhataplarımızı ve adaleti arıyoruz. Kayyım zihniyeti tarafından haksız ve hukuksuz bir biçimde işinden edilen 223 belediye emekçisi olarak, direnişimizin 289’ncu gününde aynı kararlılıkla haykırıyoruz, zulmünüz varsa, bizim de bükülmez, bileğimiz ve sarsılmaz bir irademiz var" dedi. 
 
'ADALETİ GECİKTİRMEYİN' 
 
Mahkeme kararına rağmen işe iadelerinin gerçekleştirilmediğini söyleyen Tekin, "Üstünlerin hukukunu değil, hukukun üstünlüğünü istiyoruz. Yerel mahkemelerde kazandığımız davalar son 10 gündür siyasi bir kararla reddediliyor. Siyasi Saiklerle, kayyım eliyle yapılan bu haksızlığa son verin. Yandaş kayırmacılığını bırakın, halkın ve emekçinin sesine kulak verin. Adaleti daha fazla geciktirmeyin" çağrısında bulundu.