310 gündür direnen işçiler: Boyun eğmeyeceğiz
WAN - Kayyım tarafından işten çıkarılan 223 belediye işçisi, eylemlerinin 310'uncu gününde yaptıkları eylemde, "Baskılara ve kimlik siyasetine boyun eğmeyeceğiz" dedi.
Kayyım tarafından yönetilen Wan Büyükşehir Belediyesi'nin işten çıkardığı 223 işçinin "İşimizi geri alacağız" şiarıyla başlattığı eylem 310 gündür devam ediyor. Sanat sokağında bir araya gelen işçiler, basın açıklaması gerçekleştirdi. Eylemde "Em karê xwe dixwazin, em ê bi berxwedanê serbikevîn/ Biz işimizi istiyoruz” pankartı açılırken, “Hak Hukuk Adalet” sloganları atıldı. İşten çıkarılan 223 belediye işçisi adına basın metnini okuyan Servet Arslan, kayyım uygulamalarını eleştirerek 310 gündür hak mücadelesi verdiklerini söyledi. Arslan, işten çıkarmaların hukuksuz olduğunu savunarak, “İşçiyiz, haklıyız, kazanacağız. Baskılara ve kimlik siyasetine boyun eğmeyeceğiz” dedi.
'KABUL EDİLEMEZ'
Arslan, işten çıkarılanlar arasında engelli ve kadın çalışanların da bulunduğunu belirterek, uygulamaların ayrımcı bir anlayışı yansıttığını belirtti. Belediyede yeni işe alımların liyakat yerine siyasi yakınlık ve sendika referanslarıyla yapıldığını ifade eden Arslan, "Bunun neresi vicdan, hak ve adaletle bağdaştırılır. Yine aramızda bulunan kadın arkadaşlarımızın hayata kendi güç ve kimliği ile tutunma, direnme iradesine saldırılmaktadır. Yaşamın her alanında kadın en önde yer alırken, emek ve işine yönelik yapılan bu saldırı ve sindirme politikası kabul edilemez" diye konuştu.
'HUKUKSUZLUKTUR'
223 işçinin yerine başka belediyelerden personel alınmasını eleştiren Arslan, bunun hukuki ve vicdani olmadığını savundu. Arslan, "Adalet algınız bu mu? Büyükşehir belediyesi yönetimi işten çıkardığı 223 işçinin yerine ilçe belediyelerinden çıkarılan işçileri almakla işin ne vicdani, ne hukuki ne de yasal olmadığını net bir şekilde gösterdi. Kimlik siyaseti yaptığını açık bir şekilde ortaya koydu. Yandaş olmazsan, biat etmezsen ekmek yok diyor Büyükşehir in ısmarlama yönetimi. Her Belediye kendi işleyişi ile mükelleftir, diğer belediyenin işçisini almak en büyük hakaret ve hukuksuzluktur. Kim nereden çıkarılmışsa oradan işe iade edilmelidir" talebinde bulundu.
Açıklama 5 dakikalık oturma eylemi ardından son buldu.