Giyadîn'de dengbêj divanı
- Çand û Huner
- |
- 13 Gulan 2026 14:21
- |
AGIRÎ - Kürt Dil Bayramı vesilesiyle Giyadîn de kurulan dengbêj divanında anadilin önemine vurgu yapıldı.
Kurdî-Zan Ararat Dil Kültür Araştırma ve Geliştirme Derneği ile Giyadîn Belediyesi tarafından tarafından organize edilen dengbej şölenine Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Agirî Milletvekili Nejla Demir, sivil toplum örgütü temsilcileri ve çok sayıda kişi katıldı. Giyadîn Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Salonunda gerçekleştirilen şölende, "Zimanê me rûmeta me ye" pankartı asıldı.
Şölende konuşan Kurdî-Zan Eşbaşkanı Dicle Bozkurt, 15 Mayıs Kürt Dil Bayramı'nı kutlayarak, Kürtçenin her yerde yaşatılması gerektiğini söyledi.
Ardından söz alan DEM Parti Agirî Milletvekili Nejla Demir, Kürt dilinin üzerindeki baskılara ve anadilin korunmasının önemine değindi. Kürt halkının yüzyıllardır Kültürünü yaşatmak için mücadele ettiğinin altını çizen Necla Demir," Bugün olduğu gibi, bizler de dilimize sahip çıkmalı ve onu yaşatmalıyız"diye konuştu.
Yapılan konuşmalar ardından şölende sahne alan dengbêjler, seslendirdikleri klamlarla katılımcılara duygulu anlar yaşattı. Katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği program, söylenen klamlar eşliğinde çekilen halaylarla son buldu.