Cizîr Kültür-Sanat ve Dil Festivali konserle son buldu

Paylaş:
ŞIRNEX - Cizîr Kültür-Sanat ve Dil Festivali, binlerin katıldığı konser ile üçüncü günde son buldu. 
 
Şirnex’ın Cizîr ilçesinde Cizîr Belediyesi ile Birca Belek Dil ve Kültür Derneği tarafından düzenlenen 12'nci Cizîr Kültür-Sanat ve Dil Festivali üçüncü gününde son buldu. Festival kapsamında İtfaiye Alanı’nda Koma Stêrkên Cûdî ile sanatçı Rojhat Cizîrî’nin sahne aldığı konser düzenlendi. Konsere siyasi parti, demokratik kitle örgütü temsilcilerinin yanı sıra binlerce kişi katıldı. Konserde havai fişek gösterisi yapıldı. 
 
Konserde konuşan DEM Parti Şirnex Milletvekili Mehmet Zeki İrmez, Cizîr'in Kürtçe'nin, Kürt kültür ve sanatının merkezi olduğunu belirterek, "Büyük bedeller ile bu günlere geldik. Yüz yıl inkar oldu. Kimliğimiz, dilimiz, kültürümüz yok sayıldı. Hiç bir zaman dil mücadelemizi bırakmayız. Diline sahip çıkmak, kimliğine sahip çıkmaktır. Bir halkın varlığı dili ile olur. Herkes ana dili ile konuşsun" dedi. Cizîr Belediye Eşbaşkanı Güler Tunç Yerbasan da gençleri özel savaş politikalarına karşı uyararak, kültür-sanat ve dillerine sahip çıkma çağrısı yaptı. 
 
Konserde sık sık "Bijî Serok Apo" sloganları atıldı. Festival Kürtçe şarkılar eşliğinde çekilen halaylar ile son buldu.