Erdîş’te 5 gün sürecek etkinlikler başladı

Paylaş:

WAN - ARSÎSA’nın Kürt Dil Bayramı dolayısıyla 5 gün sürecek etkinliklerinin startı verildi. 

Wan'ın Erdîş (Erciş) ilçesinde Dil Kültür ve Sanat Araştırmaları Derneği (ARSİSA), Kürt Dil Bayramı dolayısıyla 5 gün sürecek etkinliklerin startını verdi. İlçede bulunan Millet Parkı'nda yapılan etkinlikte, "Zimanê me rûmeta me ye"," Ziman xeta me ya sor e" ve "Em perwerdehiya bi kurdî dixwazin" pankartları asıldı. 
 
Etkinlikte konuşan Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Wan İl Eşbaşkanı Gülşen Kürt, Kürtçe üzerinde yürütülen inkar ve imha politikalarına dikkat çekerek, bu politikalara karşı mücadele edilmesi gerektiğini belirtti. Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) İl Eşbaşkanı Cemal Demir de, yaşamın her alanında Kürtçe konuşulması gerektiğini kaydederek, "Aksi halde dilimiz yok olacaktır" dedi. 
 
Yapılan konuşmalar ardından kadınlar klamlar eşliğinde destar (El değirmeni) çevrildi. Program kadınların seslendirdikleri klamlar eşliğinde çekilen halaylarla son buldu.