Nergiz Muhammedi tedavi için kefaletle bırakıldı

Paylaş:
HABER MERKEZİ - Hasta tutsak Nergiz Muhammedi, tıbbi tedavi görmesi amacıyla kefaletle serbest bırakıldı.
 
İran’da bir süredir tutuklu olan 2023 Nobel Barış Ödülü sahibi Nergiz Muhammedi (54), sağlık durumunun kötüleşmesi üzerine tedavi amacıyla kefaletle serbest bırakıldı. Nergiz Muhammedi’nin vakfı tarafından dün yapılan açıklamada, aktivistin ambulansla Tahran’daki bir hastaneye götürüldüğü belirtildi. İran’ın kuzeyindeki Zanjan kentinde 10 gün boyunca hastanede tedavi gören Nergiz Muhammedi’nin cezasının “önemli bir kefalet karşılığında ertelendiği” ifade edildi. 
 
İKİ KEZ KALP KRİZİ GEÇİRDİ
 
Nergiz Muhammedi, 24 Mart’ta ve 1 Mayıs’ta cezaevinde iki kez kalp krizi geçirdi. Paris’te yaşayan eşi Tagi Rahmani, “Nergiz Muhammedi’nin hayatı pamuk ipliğine bağlı” diyerek, sağlık durumunun ciddiyetine dikkat çekti.
 
İlgili Haberler
İran 2 eylemciyi idam etti
İran 2 eylemciyi idam etti

İran, Ocak ayı eylemlerine katılan Cevad Zamani ve Ebulfazl Saedi’yi idam etti.

Af Örgütü’nden İran’a ‘İdamları durdurun’ çağrısı
Af Örgütü’nden İran’a ‘İdamları durdurun’ çağrısı

Af Örgütü, İran rejimine siyasi tutsaklar hakkında verilen idam cezalarını derhal durdurma çağrısında bulundu.

İran, ABD İHA'sını düşürdü
İran, ABD İHA'sını düşürdü

İran, ABD'ye ait MQ-1 tipi İHA'yı düşürdüğünü açıkladı.

İran’dan Komala karargahlarına saldırı
İran’dan Komala karargahlarına saldırı

İran, Kürdistan Emekçiler Topluluğu’nun Hewlêr’deki karargahlarını bombaladı.

IHRNGO direktörü: İran’da er ya da geç değişim olacak
IHRNGO direktörü: İran’da er ya da geç değişim olacak

IHRNGO direktörü Mahmood Amiry-Moghaddam, artan idamlar için son 20 yılda böyle bir şey görmediklerini belirterek, “Yetkililerin tehdit algısı ABD-İsrail bombalarının yerine İran halklarının kendisidir. Ancak halka sunacak bir şeyi olmadığı için er ya da geç İran’da bir değişim olacaktır” dedi.